Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Της Θεσσαλονίκης το....Τελεφερίκ!

Θεσσαλονίκη: Συνεργασία δήμου - ΔΕΘ για τη δημιουργία τελεφερίκ!
Στόχος είναι να συνδεθούν το παραλιακό μέτωπο με το περιαστικό δάσος και η Άνω Πόλη με το ιστορικό κέντρο

Κύκλο επαφών με τη διοίκηση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης προτίθεται να αρχίσει ο Γιάννης Μπουτάρης με σκοπό την ανάληψη κοινής πρωτοβουλίας από πλευράς κεντρικού δήμου και Helexpo-ΔΕΘ για την προώθηση του σχεδιασμού που αφορά την εγκατάσταση και τη λειτουργία στην πόλη τελεφερίκ, το οποίο θα συνδέσει το θαλάσσιο μέτωπο με το περιαστικό δάσος και την Άνω Πόλη με το ιστορικό κέντρο.

Τα δύο εναλλακτικά σενάρια τα οποία μελετούν οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες αναφορικά με τη λειτουργία του τελεφερίκ παρουσιάστηκαν αναλυτικά από τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά σε συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής του δήμου Θεσσαλονίκης υπό την προεδρία του Γιάννη Μπουτάρη.

Η ιδέα για τη σύνδεση της παραλιακής ζώνης με την Άνω Πόλη και το Σέιχ Σου μέσω τελεφερίκ διατυπώθηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου τρία χρόνια από τον τότε αντιδήμαρχο Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέα Κουράκη. Ο δήμος Θεσσαλονίκης έθεσε τη σκέψη αυτή σε δημόσια διαβούλευση, αποσπώντας την κατ’ αρχήν σύμφωνη γνώμη κορυφαίων φορέων, όπως μεταξύ άλλων των αρχαιολογικών υπηρεσιών, της διεύθυνσης Δασών και της ΔΕΘ.

ΚΟΣΤΟΣ 12 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Η ομάδα των ειδικών εμπειρογνωμόνων στην οποία απευθύνθηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης για τον προσδιορισμό των βασικών τεχνικών παραμέτρων του έργου προσδιόρισε το κόστος κατασκευής του τελεφερίκ σε περίπου 12 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των εμπειρογνωμόνων με το τελεφερίκ θα μπορούν να μετακινούνται περίπου 800 άτομα ανά ώρα. Όπως προβλέπεται, θα χρησιμοποιηθούν δεκαοκτώ καμπίνες, χωρητικότητας δέκα καθήμενων ατόμων.
Κάθε καμπίνα σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου “αποτελείται από μία ισχυρή μεταλλική κατασκευή με ειδική αεροδυναμική σχεδίαση και πλευρικά στοιχεία από ειδικό τζάμι, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη πανοραμική θέα για τους επιβάτες”. Εξάλλου το άνοιγμα της πόρτας θα είναι κατάλληλο, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος των ατόμων με αναπηρίες και των γονέων με παιδιά σε καρότσια.


ΔΥΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ
 
Η εκτελεστική επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης κλήθηκε να εξετάσει δύο εναλλακτικά σενάρια, εκ των οποίων το πρώτο αποτελεί την πρόταση της ομάδας των εμπειρογνωμόνων, ενώ το δεύτερο προέκυψε έπειτα από σχετικές παρατηρήσεις της διεύθυνσης Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών.
Σύμφωνα με την πρόταση που διατύπωσαν οι εμπειρογνώμονες το τελεφερίκ θα αναπτυχθεί με αφετηρία το πάρκο της ΧΑΝΘ και τέρμα τον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους. Ενδιαμέσως προβλέπεται η δημιουργία τεσσάρων πυλώνων, εκ των οποίων ο πρώτος στο πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της ΔΕΘ, ο δεύτερος πλησίον της πύλης εμπορευμάτων της ΔΕΘ, ο τρίτος στον ανοικτό χώρο του Τελλόγλειου Ιδρύματος και ο τέταρτος στη δασική έκταση πριν από το δρόμο για το Θέατρο Δάσους. Ο χρόνος της διαδρομής σε αυτήν την περίπτωση προσδιορίστηκε σε 5 λεπτά και 49 δευτερόλεπτα.

Ο ΑΞΟΝΑΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Το τμήμα Αστικού Σχεδιασμού του δήμου Θεσσαλονίκης ωστόσο εξέτασε τη δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης με κύριο στόχο την ανεξαρτητοποίηση του τελεφερίκ από το λεγόμενο “άξονα των μουσείων”, ο οποίος ξεκινά από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην παραλία, συνδέει το συγκρότημα του Αρχαιολογικού και Βυζαντινού Μουσείου με το Θέατρο Κήπου, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Αστεροσκοπείο και το Μετεωροσκοπείο και καταλήγει στο Τελλόγλειο Ίδρυμα.

Σύμφωνα με την εναλλακτική πρόταση που κατατέθηκε στο τραπέζι από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες η αφετηρία του έργου θα μεταφερθεί στο πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της ΔΕΘ, ενώ το τέρμα θα διατηρηθεί στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους.

Μικρές διαφοροποιήσεις προτείνονται και για τους πρώτους δύο ενδιάμεσους πυλώνες, ενώ ο τρίτος παραμένει στον ανοικτό χώρο του Τελλόγλειου και ο τέταρτος στη δασική έκταση πριν από το δρόμο για το Θέατρο Δάσους, η οποία βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Νεάπολης-Συκεών. Ειδικότερα ο πρώτος ενδιάμεσος πυλώνας προτείνεται να διαμορφωθεί εντός του χώρου της ΔΕΘ μεταξύ των περιπτέρων 13 και 10, ενώ ο δεύτερος μπροστά από τη βιβλιοθήκη του ΑΠΘ.

ΣΥΝΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Η εκτελεστική επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως εξήγησε ο κ. Παππάς, δεν έλαβε την τελική απόφασή της σχετικά με την ακριβή πρόταση χάραξης που θα προκρίνει, αλλά σε κάθε περίπτωση τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας με τη Helexpo-ΔΕΘ για την από κοινού προώθηση του σχεδιασμού.
“Το τελεφερίκ θα μπορούσε να προωθηθεί ως έργο κοινής πρωτοβουλίας μας με τη ΔΕΘ.

Στο πλαίσιο της πρότασης για την ανάπλαση του εκθεσιακού χώρου με παράλληλη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, η συνεργασία-συνδιαχείριση του έργου με τη ΔΕΘ, έναν σημαντικό φορέα της πόλης μας, θα συνέβαλε θετικά στην ολοκλήρωση του εγχειρήματος”, επισημαίνεται στη σχετική εισήγηση την οποία κατέθεσε η διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών προς την εκτελεστική επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης.

Της Βαρβάρας Ζούκα
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη» τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Σχόλια