Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Όχι άλλα στρώματα!!!!!!!

Στις 2 Απριλίου 2017, έκανα μια δημοσίευση στη σελίδα της ομάδας στο FB η οποία έλεγε:

΄΄Θα ήθελα να κάνω μια πρόταση στον δήμο Θεσσαλονίκης (χωρίς καμιά διάθεση ειρωνίας κτλ. Το λέω για να προλάβω τυχόν καλοθελητές...)

Βλέπω παντού στις γειτονιές πεταμένα στρώματα, έπιπλα, κουφώματα (με τα καρφιά να προεξέχουν), πόρτες (με σπασμένα τζάμια) κτλ. Η ''δικαιολογία'' που ακούω, είναι ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν που να απευθυνθούν για να ενημερώσουν για την περισυλλογή τους.

Θα πρότεινα λοιπόν στην υπηρεσία καθαριότητας να τυπώσει αυτοκόλλητα που θα τοποθετηθούν στους κάδους, στα οποία θα αναφέρονται τα τηλέφωνα της υπηρεσίας περισυλλογής ογκωδών αντικειμένων, κλαδιών, εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων κτλ. Έτσι κανένας πλέον δεν θα έχει ''άλλοθι'' να πει....''Δεν γνώριζα''.

Προτίθεμαι να σχεδιάσω τις μακέτες δωρεάν.΄΄







Να συμπληρώσω ότι μέλος της ομάδας, προθυμοποιήθηκε να αναλάβει το κόστος εκτύπωσης 3.000 αυτοκολλήτων.

Στάλθηκε κι ένα email (κατόπιν προτροπής αντιδημάρχου) στον γενικό γραμματέα του δήμου Θεσσαλονίκης, ζητώντας να μας ενημερώσει για το αν υπάρχει ενδιαφέρον και αν ναι, να μάθουμε κάποιες τεχνικές προδιαγραφές (υλικό, διαστάσεις, τύπος εκτύπωσης κτλ.). Με μια καθυστέρηση δύο εβδομάδων ήρθε απάντηση που αφού πρώτα ζητούσε (ο αντιδήμαρχος) την κατανόηση μας για τη καθυστέρηση, γιατί ανέλαβε καθήκοντα στην καθαριότητα πολύ πρόσφατα (επιπλέον των άλλων αρμοδιοτήτων του) στη συνέχεια μας ενημέρωσε ότι σύντομα θα έχουμε απάντηση.












Όντως μετά από λίγο καιρό υπήρξε και δεύτερη κρούση - αυτή τη φορά τηλεφωνική - από το γραφείο του ανιδημάρχου, συζητήσαμε το όλο θέμα και συμφωνήσαμε να στείλουμε κάποιες μακέτες για να γίνει η τελική επιλογή όπως και να ενημερώσουμε για το ποσό που θα διαθέσουμε....

Αυτό έγινε στα μέσα Ιουνίου....¨Εκτοτε περιμένουμε ενημέρωση για να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.

Μία από τις προτεινόμενες μακέτες. Νομίζω ότι στο τελικό σχέδιο επιβάλλεται να προστεθεί και το πρόστιμο που αναλογεί σε τέτοιες περιπτώσεις

Αυτό είναι το πρώτο σκέλος....Το δεύτερο έχει να κάνει με την πιό άμεση καταπολέμηση του προβλήματος.

Τον Οκτώβριο του 2014 ο δήμος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε μέτρα κατά της αλόγιστης εναπόθεσης απορριμμάτων, ''καθώς όσοι πολίτες συλλαμβάνονται από τους αρμόδιους ελεγκτές να παραβαίνουν τους παρακάτω κανόνες, θα καλούνται να πληρώσουν τσουχτερά πρόστιμα.''

Kαι συνέχιζε, ''ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η εναπόθεση των σκουπιδιών εκτός κάδου, κάτι που θα τιμωρείται με 15 ευρώ, ενώ η αγαπημένη συνήθεια πολλών να μετακινούν τους κάδους των σκουπιδιών θα τιμωρείται με 90 ευρώ.

Επίσης, ιδιαίτερα τσουχτερά είναι τα πρόστιμα που αφορούν τη ρύπανση με αφίσες, φεϊβολάν, σπρέι, ταμπλό, αεροπανό κ.λ.π., με τα ποσά να ξεκινούν από 150 και να φτάνουν έως και τα 6.000 ευρώ τόσο στον διαφημιζόμενο όσο και στον διαφημιστή.''

Τέλος μας ενημέρωνε ότι ''Προς το παρόν πάντως ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει προχωρήσει σε εκστρατεία ενημέρωσης για να ενημερωθούν οι πολίτες ενώ το επόμενο διάστημα οι ελεγκτές θα αρχίσουν να κόβουν τις κλήσεις.''










Αναλυτικά ο κατάλογος των προστίμων:

1. Μετακίνηση κάδων σε άλλο σημείο από το καθορισμένο: 90 ευρώ
2. Σακούλες ή χύμα σκουπίδια, εκτός κάδων (άδετες σε μη επιτρεπτές ώρες): 15 ευρώ
3. Έλλειψη συμπιεστών απορριμμάτων και λοιπών αντικείμενων στα μεγάλα καταστήματα : 150- 600 ευρώ
4. Εγκατάλειψη ογκωδών αντικειμένων χωρίς συνεννόηση με το Δήμο : 60-600 ευρώ
5. Εγκατάλειψη κιβωτίων - ξυλοκιβωτίων κ.λ.π. από γραφεία - καταστήματα – οικίες: 60-600 ευρώ
6. Φύλλα ξερά, υπόλοιπα καθαρισμών κήπων, γκαζόν, κλαδιά, θάμνοι κ.λ.π. που απορρίπτονται ασυσκεύαστα στο πεζοδρόμιο: 60 ευρώ
7. Έκθεση-εγκατάλειψη υπολοίπων χώματος και κοπροχώματος: 90-150 ευρώ
8. Εγκατάλειψη βιοτεχνικών - βιομηχανικών απορριμμάτων : 60-600 ευρώ
9. Ασυσκεύαστα μη επικίνδυνα - μη τοξικά απορρίμματα Νοσοκομείων και Θεραπευτηρίων γενικώς: 300-1.500 ευρώ.
10. Εγκατάλειψη μπαζών-άχρηστων υλικών από κατεδαφίσεις, εκσκαφές, κ.λ.π. και ρύπανση κάδων, πεζοδρομίων, δρόμων και ακάλυπτων χώρων : 90-300 ευρω
11. Εγκατάλειψη τοξικών απορριμμάτων - λυμάτων που δεν μεταφέρονται από τις Υπηρεσίες του Δήμου : 600-6.000 ευρώ
12. Απόρριψη αντικειμένων ή μικροαπορριμμάτων εκτός καλαθιών του Δήμου: 15 ευρώ
13. α) Φθορά αστικού εξοπλισμού Δήμου Θεσσαλονίκης: 150-600 ευρώ
β) Ρύπανση από λάδια και πλύσιμο αυτοκινήτων: 50 ευρώ
γ) Ρύπανση από οικόσιτα ζώα: 50 ευρώ
14. Ακαθάριστος χώρος ή έλλειψη δοχείων απορριμμάτων των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που χρησιμοποιούν κοινόχρηστους χώρους: 150-300 ευρώ
15. Εγκατάλειψη απορριμμάτων στις λαϊκές και λοιπές αγορές ή παραβίαση ωραρίου: 150-300 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να ζητηθεί η ανάκληση αδείας.
16. Πλημμελής εναπόθεση, αποθήκευση και στοίβαξη εμπορευμάτων, οικοδομικών υλικών κ.λ.π.: 90-500 ευρώ
17. Ρύπανση με εμπορικές αφίσες, φεϊβολάν, σπρέι, ταμπλό, αεροπανό κ.λ.π.: 150-6.000 ευρώ στο διαφημιζόμενο και διαφημιστή.
18. Ρύπανση από εταιρίες διαφήμισης γιγαντοαφισών με κόλλες, σχισμένες αφίσες, ταμπλό κ.λ.π.: 900-6.000 ευρώ
19.Παρκάρισμα δίπλα σε κάδους με τρόπο ώστε να μην είναι δυνατή η μετακίνηση τους για την αποκομιδή των απορριμμάτων: 150 ευρώ
20. Μη καθαρισμός ελεύθερων ιδιωτικών - κοινόχρηστων χώρων (parking , πρασιές, παλιές οικίες κ.λ.π): 150 ευρώ
21. Ακαθάριστα οικόπεδα: 150 ευρώ
22. Ρύπανση από μεταφορά ξηρού φορτίου: 30-150 ευρώ
23. Εγκαταλειμμένα αυτοκίνητα σε δρόμους και κοινόχρηστους χώρους: 150 ευρώ.
24. Παρκάρισμα σε δρόμο που ο Δήμος έχει προειδοποιήσει ότι θα καθαριστεί: 90 ευρώ
25. Η χρησιμοποίηση διαφημιστικών πινακίδων χωρίς άδεια του Δήμου στην περίπτωση που νόμιμα (κατόπιν αδείας) κάνουν κατάληψη πεζοδρομίων: 300-3.000 ευρώ
26. Εγκατάλειψη προϊόντων εκσκαφής και λοιπών άχρηστων υλικών από εργολάβους και οργανισμούς κοινής ωφελείας: 150-1.500 ευρώ
27. α) Παράλειψη σήμανσης κατά την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών 150-300 ευρώ
β) υπερχείλιση ιδιωτικών σκαφών: 100-200 ευρώ
28. Ρύπανση μνημείων, αγαλμάτων, τοίχων, πάρκων, παιδικών χαρών, πρασίνου κλπ. Πέρα από τη δαπάνη  αποκατάστασης θα επιβάλλεται και πρόστιμο: 150-1.500 ευρώ. Τα πρόστιμα θα είναι έως και τριπλάσια εάν συντελείται η καταστροφή των χώρων αυτών.

http://activethessaloniki.blogspot.gr/2017/05/blog-post.html

Αναρωτιέμαι, αν κάποιος από εμάς έχει δει ελεγκτή να κόβει πρόστιμο;
Αυτή η εκστρατεία ενημέρωσης έγινε ποτέ;

Πάντως, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του δήμου Θεσσαλονίκης:
Σύμφωνα με τον κανονισμό  καθαριότητας οι δημότες είναι υποχρεωμένοι να διαχειρίζονται μόνοι τους τα ογκώδη αντικείμενα, ενώ επίσης προβλέπεται ποια ογκώδη αντικείμενα περισυλλέγει ο Δήμος και σε αυτά δεν περιλαμβάνονται μπάζα και προϊόντα κατεδαφίσεων και ανακαινίσεων.

Οι δημότες μπορούν  να επικοινωνούν για ραντεβού και  ενημέρωση, για την αποκομιδή  των ογκωδών αντικειμένων στα  τηλ. 2310 494500 &  15192 και στο  Τμήμα Ανακύκλωσης-Γραφείο Ογκωδών τηλ.  2310 458528.


Για να το καταλάβει και ο πιο χαζός κάτοικος αυτής της πόλης:
Ογκώδη αντικείμενα, όπως στρώματα, ντεπόζιτα ή άλλα, απαγορεύεται να εγκαταλείπονται δίπλα σε κάδους, στα πεζοδρόμια ή αλλού.

Κωνσταντίνος Πέγκος

Σχόλια