Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Όσο ζω, μπορώ να ελπίζω....

Το πιθανότερο είναι, αυτό το κείμενο να μην διαβαστεί ποτέ από αυτούς στους οποίους απευθύνεται και πραγματικά δεν με νοιάζει κιόλας.... Τους γνωρίζω πλέον πολύ καλά! Οπότε, εμείς να'μαστε καλά...

Έχω αναφερθεί και παλιότερα στο μείζων πρόβλημα των οδών ''Μ. Μπότσαρη'' και ''Π. Συνδίκα'' και αναφέρομαι στο χάος που επικρατεί καθημερινά εξαιτίας της παράνομης στάθμευσης.

Πριν από δύο χρόνια έγραφα:

''Η πρόταση μου για τη Μ. Μπότσαρη και τη Π. Συνδίκα

1) Κατασκευή λωρίδας κατα μήκους του δρόμου, με εμφύτευση γκαζόν ή λουλουδιών που ανα 10 μέτρα θα υπάρχουν ράμπες για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και μετακίνησης των πεζών.
2) Τοποθέτηση από τη Τροχαία καμερών παρακολούθησης της κίνησης και εννοείται της στάθμευσης (δυο χρειάζονται σε κάθε δρόμο)
3) Χώροι οριοθετημένοι που καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας θα είναι αποκλειστικά για χρήση φορτοεκφορτώσεων σε συγκεκριμένες ώρες και ΜΟΝΟ. Έτσι δεν θα χρειάζεται τα φορτηγά να κλείνουν το δρόμο.
4) Συχνή εποπτεία απο τη Τροχαία (ας μη ξεχνάμε οτι το κτίριο της Τροχαίας είναι Π. Συνδίκα με Β. Όλγας).
5) Συνεργασία του Δήμου με τη Τροχαία
6) Σήμανση σε εμφανή σημεία που θα ενημερώνει ότι απαγορεύεται (και ότι η παρανομία θα έχει κυρώσεις) η στάθμευση.
7 ) Διαγράμμιση (κίτρινου χρώματος) κατα μήκος των οδών, που θα προσδιορίζει-οριοθετεί το χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων.
8) Προσδιορισμός χώρων στάθμευσης επαγγελματικών αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟ κάθε Παρασκευή για τις ανάγκες της λαϊκής αγοράς. Μετά τις 4.30 μ.μ. θα είναι ελεύθερες για τους κατοίκους.''

Η απάντηση του τότε αντιδημάρχου κ. Κουράκη ήταν: '' ''Κύριε Πέγκο, καλησπέρα. Η πρότασή σας είναι σωστή, όμως κοστίζει και χρήματα δεν υπάρχουν αυτή την περίοδο. Άλλωστε, περιμένουμε την έγκριση της Περιφέρειας για την μονοδρόμηση της Μ.Μπότσαρη σε συνδυασμό με την μονοδρόμηση της Π.Συνδίκα, οπότε θα προβλεφτούν και οι αναγκαίες ρυθμίσεις για τα οχήματα, τους πεζούς, τα ποδήλατα κ.α. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας.''

Τον Οκτώβριο του 2013 έγινε μια παρέμβαση στη ''Μ. Μπότσαρη....

Έγραφα τότε: 

''Η αλήθεια είναι ότι όταν είδα τα ''πτερύγια'' στη Μ. Μπότσαρη (προφανώς για τη καταπολέμηση του διπλοπαρκαρίσματος) προβληματίστικα όσον αφορά την αποτεσματικότητα του μέτρου αυτού...

Οι όποιες αμφιβολίες μου, επιβεβαώθηκαν μόλις 4 μέρες μετά...Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, οι διπλοσειρές καλά κρατούν, πλέον πολλά ''πτερύγια'' έχουν σπάσει και φαντάζομαι ότι το ''έγκλημα'' θα ολοκληρωθεί αύριο που υπάρχει η λαϊκή αγορά στη Χαλκιδικής. Λογικό είναι, αφου από τη στιγμή που πλέον ο δρόμος έγινε πολύ στενός, αυτοί που θέλω συνεχίσουν τη πορεία τους περνάνε πάνω απο αυτά....(Δείτε τη φωτο.2 που είναι το λεωφορείο...)

Το ξέρω από τώρα...Όλη η Μ. Μπότσαρη θα είναι γεμάτη φορτηγά, τα αυτοκίνητα αναγκαστικά θα περνάνε απ' όπου υπάρχει χώρος και το απόγευμα της Παρασκευής ο δρόμος θα είναι όπως ήταν και τη...προηγούμενη Παρασκευή.

Θα ήθελα να ξέρω, όταν πάρθηκε αυτή η απόφαση η Τροχαία ενημερώθηκε. Αν ναι, ανέλαβε την επιτήρηση του δρόμου ή όχι; Ήταν γνωστό ότι κάθε Παρασκευή υπάρχει λαϊκή αγορά; Υπάρχει μέριμνα, αυτά που καταστρέφονται να αντικατασταθούν ή οχι; Γιατί δεν μπαίνει σήμανση που να κάνει γνωστό οτι απαγορευεται η στάθεμυση σε διπλή σειρά και ότι οι παραβάτες τιμωρούνται;

Τελικά όλα αυτά που αναφέρω είναι τόσο δύσκολα να εφαρμοστούν ή απλώς κάνουμε κάτι για τα μάτια του κόσμου και απο εκει και πέρα μας φταίνει οι ''ασυνείδητοι πολίτες'' που δε βάζουν μυαλό....Το κάθε μέτρο πρέπει να έχει και υποστηρικτικά μέσα αλλιώς είναι καταδικασμένο σε αποτυχία.....

Π.Συνδίκα τον Αύγουστο

Π. Συνδίκα, από το ίδιο σημείο όταν τα ''μπάνια του λαού'' τελειώνουν....
                                                 -------------------------------------------

Ίσως να φταίει ο Δήμος γιατί δεν κάνει σωστές μελέτες και πολλά πράγματα γίνονται άρπα-κόλλα....Μπορεί να φταίει κι ο πολίτης που δεν συμμορφώνεται και έχει μια άκρως αντικοινωνική -έως εχθρική- συμπεριφορά...Μπορεί να φταίει ο Παπανδρέου που μας έφερε τη Τρόϊκα και δεν έχουμε πόρους...Μπορεί να φταίει ο ''Εθνάρχης'' Καραμανλής, που με τη λογική του εύκολου πλουτισμού και της αντιπαροχής, δημιουργήθηκαν πόλεις-εκτρώματα χωρίς καμμιά πρόβλεψη για το μέλλον....Πολλά μπορεί να φταίνε....

Εγώ όμως δεν συμμετείχα-συμμετέχω-στήριξα σε τίποτα απο αυτά...Όμως είμαι ο αποδέκτης αυτού του ιδιότυπου καθημερινού καννιβαλισμού.

Αυτό μου δίνει το δικαίωμα της κριτικής, ως πολίτη πρώτα απ' όλα, και φυσικά της αναζήτησης λύσεων που θα μπορούσαν να διορθωσουν ότι μπορεί να διορθωθεί...''








Βασική προϋπόθεση είναι να υπάρξει παρέμβαση και στο πάρκο της οδού Ηλέκτρας (με Μπότσαρη).



Απ' οσο γνωρίζω από άνθρωπο ο οποίος εργάζεται στον τομέα καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπάρχει οδηγία στους υπαλλήλους καθαριότητας να χρησιμοποιούν γάντια γιατί υπάρχουν παντού πεταμένες χρησιμοποιημένες σύριγγες.

Αυτό που έχω να προτείνω είναι το εξής (όχι οτι τρέφω αυταπάτες ότι κάτι μπορει να γίνει, αλλά ποτέ δε ξέρεις....). O χώρος να αναπλαστεί το ''πάρκο'' και να γίνει πραγματικό ΠΑΡΚΟ και παράλληλα να κατασκευαστεί υπόγειο πάρκιγκ. Και η περιοχή θα αναβαθμιστεί και χώρος αναψυχής θα είναι αλλά και οι ηλικιωμένοι που δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μεγάλες αποστάσεις και επίσης με τις πενιχρές τους συντάξεις δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν σε κάποιο καφέ και με ένα υπόγειο πάρκιγκ 70-80 θέσεων βοηθούμε αποφασιστικά στο πρόβλημα στάθμευσης.

Ενδεικτικά να πω, για όσους γνωρίζουν τη περιοχή, 70 αυτοκίνητα είναι περίπου τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν στην οδό Χαλκιδικής απο τη Μπότσαρη εώς την Ανδρεοπούλου. Σημαντικός αριθμός νομίζω. Η αμέσως κίνηση θα είναι να καταπολεμηθεί η ασχήμια των διπλοπαρκαρισμένων που ως επι το πλείστον ανήκουν στους θαμώνες της παρακείμενης ταβέρνας αλλά και καλομαθημένους συμπολίτες μας, που δεν θέλουν να περπάτησουν 5 μέτρα παραπάνω μήπως και ιδρώσουν τις μασχάλες τους...

Μονόδρομος στην ουσία, αφού ο ελεύθερος δρόμος χωράει μόλις ένα αυτοκίνητο....
Ναι...τριπλοσειρά είναι!

Με αυτά και μέ τ'άλλα, δύο χρόνια μετά δεν έχει αλλάξει τίποτα...ή για να είμαι δίκαιος, έγιναν παρεμβάσεις στις γωνίες των πεζοδρομίων (και με κατασκεύη ραμπών για ΑΜΕΑ) επί της ''Μ. Μπότσαρη'' από τη ''Δελφών'' έως τη ''Βασιλίσσης Όλγας''. Βέβαια με την επέκταση των γωνιών των πεζοδρομίων προς τον δρόμο, τα αυτοκίνητα που παρκάρουν εκεί (εννοείται παράνομα) στην ουσία είναι....διπλο-παρκαρισμένα.



Βέβαια και σε αυτές τις περιπτώσεις υπήρξαν και οι γνωστές ελληνικές τσαπατσουλιές, με ξεκολλημένα πλακάκια και πισίνες μπροστά στις ράμπες....


Μπορεί να υπάρξει μόνιμη λύση; Πιστεύω πως ναι, αν υπάρξει θέληση από κάποιους να ασχοληθούν επιτέλους με αυτό το θέμα! Για αρχή πρέπει να γίνει διαγράμμιση στους δρόμους όλης της περιοχής.

Η 'Μάρκου Μπότσαρη' σήμερα.....


Διαχωριστικό με τοποθέτηση αποτρεπτικών στοιχείων για την αποφυγή της παράνομης στάθμευσης


¨Ενα βήμα παραπέρα....Ουτοπικό για τα σημερινά δεδομένα!
Όσο ζω, ελπίζω.....


Κωνσταντίνος Πέγκος

Σχόλια