Ίσως
θα πρέπει να αρχίσουμε από τα στοιχειώδη, συνοψίζοντας τα πλεονεκτήματα
ενός αυτοκινήτου για ανθρώπους και οικογένειες και το αντιδημοκρατικό
της εξαναγκασμένης αποστέρησής του από τους ανθρώπους που δεν έχουν τη
δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν δίκυκλο.
1.
Μεταφέρει περισσότερα του ενός άτομα (ή των δύο, αν αναφερθουμε στα
μηχανοκίνητα δίκυκλα), σε οποιαδήποτε ηλικία και κατάσταση υγείας και
αρτιμέλειας. Μωρά, υπέργηρους, αρρώστους, μεθυσμένους (φυσικά ως
επιβάτες), τραυματίες, ΑΜΕΑ ανεξαρτήτως είδους και βαρύτητας αναπηρίας,
και όλους αυτούς από την πόρτα του σπιτιού τους μέχρι την πόρτα του
προορισμού τους.
2. Μεταφέρει φορτία (ψώνια, ογκώδη αντικείμενα).
3. Μεταφέρει μικρά ζώα.
4.
Κυκλοφορεί σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες χωρίς σημαντική αύξηση του
κινδύνου (πλην περιπτώσεων ακραίων φαινομένων, λίγη αύξηση της προσοχής
αρκεί) και χωρίς ταλαιπωρία των επιβατών.
5. Δεν χρειάζεται απαραίτητα καλή φυσική κατάσταση για την οδήγησή του.
6.
Οδηγός και επιβάτες μπορούν να έχουν όποια αμφίεση κρίνουν απαραίτητη
χωρίς να χρειάζεται να αλλάζουν στην τουαλέτα του γραφείου.
7.
Είναι ασυζητητί ασφαλέστερο (ακόμα και στις πιο φιλικές προς τα δίκυκλα
χώρες του κόσμου) για όσους κινούνται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας,
π.χ. στη Θεσσαλονίκη, για να πάνε στη δουλειά τους από τον περιφερειακό.
8. Είναι ασφαλέστερο σε μικροσυγκρούσεις γιατί η σύγκρουση γίνεται με το σκάφος του οχήματος και όχι με το σώμα του οδηγού.
9. Κλέβεται δυσκολότερα.
10.
Και τέλος, σε σύγκριση με το ταξί που προσφέρει τα ίδια ως όχημα, η
συστηματική του χρήση είναι φθηνότερη γιατί το ταξί έχει τις ίδιες
καταναλώσεις/επιβαρύνσεις/φθορές και επιπλέον ο ταξιτζής ευλόγως
προσβλέπει στο να βγάλει κέρδος.
Αν λοιπόν ο καθένας που
τυχαίνει να βρίσκεται σε ηλικία και φυσική και οικογενειακή κατάσταση
που του επιτρέπει να κυκλοφορεί με ποδήλατο ή μηχανάκι και να
στριμώχνεται στα λεωφορεία ή που τυχαίνει να έχει αρκετά χρήματα να
παίρνει ταξί κάθε μέρα θεωρεί ότι οι άλλοι που δεν έχουν αυτά τα
πλεονεκτήματα πρέπει να κόψουν το λαιμό τους ή να μετακομίσουν και να
αλλάξουν δουλειά, ας αναλογιστούν πόσο "εμένα στα τέτοια μου" ακούγεται
αυτό και μετά να κατηγορήσουν για κάτι αντίστοιχο τους κατόχους
αυτοκινήτου.
Μαρία Α. Παρασκευοπούλου/Active Thessaloniki
Επιτελους λεγονται τα αυτονοητα. Καλη η εναλλακτικη, οικολογικη, μετακινηση, αλλα οχι και να ντρεπομαστε να μιλησουμε για το δικαιωμα της αυτοκινησης, επειδη δεν ειναι ''in'' και ''προοδευτικη''.
ΑπάντησηΔιαγραφή