Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Aυτοκίνητο Vs Δίκυκλο

Ίσως θα πρέπει να αρχίσουμε από τα στοιχειώδη, συνοψίζοντας τα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου για ανθρώπους και οικογένειες και το αντιδημοκρατικό της εξαναγκασμένης αποστέρησής του από τους ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν δίκυκλο.
 
1. Μεταφέρει περισσότερα του ενός άτομα (ή των δύο, αν αναφερθουμε στα μηχανοκίνητα δίκυκλα), σε οποιαδήποτε ηλικία και κατάσταση υγείας και αρτιμέλειας. Μωρά, υπέργηρους, αρρώστους, μεθυσμένους (φυσικά ως επιβάτες), τραυματίες, ΑΜΕΑ ανεξαρτήτως είδους και βαρύτητας αναπηρίας, και όλους αυτούς από την πόρτα του σπιτιού τους μέχρι την πόρτα του προορισμού τους.

 
2. Μεταφέρει φορτία (ψώνια, ογκώδη αντικείμενα).

 
3. Μεταφέρει μικρά ζώα.

 
4. Κυκλοφορεί σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες χωρίς σημαντική αύξηση του κινδύνου (πλην περιπτώσεων ακραίων φαινομένων, λίγη αύξηση της προσοχής αρκεί) και χωρίς ταλαιπωρία των επιβατών.

 
5. Δεν χρειάζεται απαραίτητα καλή φυσική κατάσταση για την οδήγησή του.

 
6. Οδηγός και επιβάτες μπορούν να έχουν όποια αμφίεση κρίνουν απαραίτητη χωρίς να χρειάζεται να αλλάζουν στην τουαλέτα του γραφείου.

 
7. Είναι ασυζητητί ασφαλέστερο (ακόμα και στις πιο φιλικές προς τα δίκυκλα χώρες του κόσμου) για όσους κινούνται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, π.χ. στη Θεσσαλονίκη, για να πάνε στη δουλειά τους από τον περιφερειακό.

 
8. Είναι ασφαλέστερο σε μικροσυγκρούσεις γιατί η σύγκρουση γίνεται με το σκάφος του οχήματος και όχι με το σώμα του οδηγού.

 
9. Κλέβεται δυσκολότερα.

 
10. Και τέλος, σε σύγκριση με το ταξί που προσφέρει τα ίδια ως όχημα, η συστηματική του χρήση είναι φθηνότερη γιατί το ταξί έχει τις ίδιες καταναλώσεις/επιβαρύνσεις/φθορές και επιπλέον ο ταξιτζής ευλόγως προσβλέπει στο να βγάλει κέρδος.

 
Αν λοιπόν ο καθένας που τυχαίνει να βρίσκεται σε ηλικία και φυσική και οικογενειακή κατάσταση που του επιτρέπει να κυκλοφορεί με ποδήλατο ή μηχανάκι και να στριμώχνεται στα λεωφορεία ή που τυχαίνει να έχει αρκετά χρήματα να παίρνει ταξί κάθε μέρα θεωρεί ότι οι άλλοι που δεν έχουν αυτά τα πλεονεκτήματα πρέπει να κόψουν το λαιμό τους ή να μετακομίσουν και να αλλάξουν δουλειά, ας αναλογιστούν πόσο "εμένα στα τέτοια μου" ακούγεται αυτό και μετά να κατηγορήσουν για κάτι αντίστοιχο τους κατόχους αυτοκινήτου.


Μαρία Α. Παρασκευοπούλου/Active Thessaloniki

Σχόλια

  1. Επιτελους λεγονται τα αυτονοητα. Καλη η εναλλακτικη, οικολογικη, μετακινηση, αλλα οχι και να ντρεπομαστε να μιλησουμε για το δικαιωμα της αυτοκινησης, επειδη δεν ειναι ''in'' και ''προοδευτικη''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου