Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Υπόθεση υποθαλάσσια 2

Μερικά χρόνια μετά τον Κούβελα που είχε προτείνει επέκταση της παραλίας στη Νίκης, κατασκευή υποθαλάσσιας αρτηρίας και υπόγειου πάρκιγκ περίπου 5000 θέσεων, έργο που μπλοκαρίστηκε από τους «οικολόγους» του Τρεμόπουλου κυρίως, ήρθε ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, Κώστας Λοίζος, ένας αξιόλογος άνθρωπος που αγαπάει πραγματικά τη πόλη, να προτείνει μια συμβιβαστική λύση που θα ανακούφιζε ή μάλλον θα έλυνε το κυκλοφοριακό στη νότια πλευρά της πόλης.

Πρότεινε λοιπόν ο άνθρωπος την κατασκευή υποθαλάσσιας οδού, από το λιμάνι μέχρι το Βασιλικό Θέατρο, πλάτους έξι λωρίδων. Ένα έργο φθηνό σχετικά, με τα οικονομικά δεδομένα της εποχής και με το Β΄ΚΠΣ σε εξέλιξη.


Σύμφωνα με την πρόταση Λοίζου η υποθαλάσσια, μονής κατεύθυνσης, θα κατασκευαζόταν ως προκατ, κάτω από τον πυθμένα του Θερμαϊκού, που σε εκείνο το σημείο έχει βάθος πέντε μέτρα. Με αυτό το έργο θα αποσυμφορίζονταν η κυκλοφορία προς τα ανατολικά της πόλης με πολλαπλά οφέλη, από καύσιμα έως και ανθρωποώρες.


Το σχέδιο προέβλεπε ακόμα πεζοδρόμηση της Νίκης. Αποκατάσταση του οδοστρώματος με τον κυβόλιθο, όπως και του κρηπιδώματος της παραλίας. Θα τοποθετούνταν αντίγραφα των φωτιστικών της εποχής του μεσοπολέμου και ο δρόμος θα θύμιζε τη Νίκης που βλέπουμε στις παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Μάλιστα το Κώστας Λοίζος το είχε προχωρήσει ακόμα περισσότερο και στη πρόταση προέβλεπε υποδομή για την λειτουργία τραμ!


Αυτό το έργο δεν έγινε ποτέ και θάφτηκε στα συρτάρια του ΥΠΕΧΩΔΕ του Λαλιώτη. Να σημειώσω ότι ουδείς τοπικός άρχοντας στήριξε αυτή τη πρόταση. Ουδείς! Όλοι τότε μας φλόμωναν με τα μεγάλα λόγια της κατασκευής του μετρό, ακόμα και ο σημερινός δήμαρχος Μπουτάρης που τότε ήταν αντιπολίτευση ή απλά αντιπολιτευόμενος!


Και ξαφνικά όλοι χαιρέτησαν το τέρας της μεγάλης υποθαλάσσιας αρτηρίας που θα ένωνε ακόμα και τη περιφερειακή οδό! Ένα έργο του αρχιτέκτονα – μηχανικού Χατζόπουλου, η μελέτη του οποίου στοίχισε στο ελληνικό δημόσιο περίπου 2 δισ. δραχμές. Ένα έργο που τελικά έμεινε στα χαρτιά για δύο λόγους. Ο πρώτος ότι δεν πήρε ποτέ έγκριση περιβαλλοντολογικών όρων από την Ε.Ε. και ο δεύτερος από τις αντιδράσεις κάποιων λογικά σκεπτόμενων θεσσαλονικιών.


Η ουσία είναι ότι τόσα χρόνια η κυκλοφορία στη Νίκης είναι προβληματική, επιβαρύνει το περιβάλλον και τις τσέπες μας και δυστυχώς λύση στο προσεχές μέλλον δεν είναι ορατή.


*. του Κώστα Μπουρή

Σχόλια