Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Μια επιστολή από τα παλιά.....

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκα ένα άρθρο που γράφτηκε το 2007 και αφορά μια επιστολή-διαμαρτυρία που έστειλε το ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) στον τότε Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλη Παπαγεωργόπουλο και στο Διοικητή Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

To άρθρο έλεγε (σημ. προσέξτε τα ονόματα):

Δεχτήκαμε πολλά παράπονα, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την παράνομη στάθμευση, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, είχαμε εντοπίσει και εμείς συγκεκριμένες οδούς του κέντρου της πόλης, όπου η κατάσταση είχε γίνει τραγική. Στις 20 Δεκεμβρίου, αποστείλαμε την παρακάτω επιστολή-διαμαρτυρία, στο Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλη Παπαγεωργόπουλο και στο Διοικητή Τροχαίας Θεσσαλονίκης, την οποία κοινοποιήσαμε στους:

    Πρωθυπουργό της Ελλάδος, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή
    Αρχηγό Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Γεώργιο Παπανδρέου
    Υπουργό Ανάπτυξης, κ. Δημήτρη Σιούφα
    Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, κ. Προκόπη Παυλόπουλο
    Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Μιχάλη Λιάπη
    Υπουργό Δημόσιας Τάξης, κ. Βύρωνα Πολύδωρα
    Υφυπουργό Ανάπτυξης, κ. Γιάννη Παπαθανασίου
    Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, κ. Ιωάννη Οικονόμου
    Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, κ. Δημήτρη Μητρουλιά
    Διοικητή Τροχαίας Θεσσαλονίκης


"Το τελευταίο χρονικό διάστημα, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, στο δήμο Θεσσαλονίκης, έχει ξεπεράσει κάθε όριο.

Η παράνομη στάθμευση, σε κεντρικές οδούς, όπως Βασ. Όλγας, Μητροπόλεως, Κασσάνδρου, Αγγελάκη, Δελφών, Μακεδονίας κ.λπ. έχει "αφήσει" μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας, για τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα τρομακτικές καθυστερήσεις, για τους κατοίκους αυτής της πόλης, που είναι αναγκασμένοι, καθημερινά, να σπαταλούν ώρες ολόκληρες, για να φτάσουν, στον προορισμό τους. Φυσικά, όλο αυτό το "κονφούζιο" στοιχίζει εργατοώρες, ενέργεια, μόλυνση περιβάλλοντος.

Κατανοούμε ότι, στην πόλη μας, υπάρχει έλλειψη χώρων στάθμευσης. Αυτή, όμως, η διαπίστωση απέχει παρασάγκας, από το να ανεχόμαστε "τριπλοπαρκαρίσματα". Όλη αυτή η ασυδοσία και η ατιμωρησία, έχουν απαξιώσει και τους νόμους και τα σήματα του Κ.Ο.Κ.

Σας καλούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας, τώρα. Η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων, λόγω του θράσους ορισμένων παρανομούντων και της έλλειψης εποπτείας και εφαρμογής της νομοθεσίας, από την πλευρά της Πολιτείας, πρέπει, επιτέλους να σταματήσει."

Στις 30 Ιανουαρίου 2007, ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, κ. Ζήνων Κοσμάς, μας απάντησε:
"Σε απάντηση των ανωτέρω εγγράφων σας, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:

1. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει οξυνθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αποτελεί ένα από τα αρνητικά σημεία στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι αιτίες του φαινομένου αυτού είναι πολλές και η επίλυσή τους απαιτεί συνεργασία και συντονισμένες ενέργειες μεταξύ πολλών Υπηρεσιών και φορέων. Μία από τις κυριότερες αιτίες είναι και η παράνομη στάθμευση οχημάτων.
2. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος που δημιουργούν οι παράνομες σταθμεύσεις οχημάτων, η Υπηρεσία μας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα και διαθέτει καθημερινά όλο το 24ωρο πεζούς τροχονόμους και περιπολικά αυτοκίνητα, όχι μόνο στο κέντρο της πόλης αλλά και στους υπόλοιπους Δήμους, στα κεντρικά σημεία των οποίων παρατηρούνται εξίσου κυκλοφοριακά προβλήματα και εφαρμόζει με αυστηρότητα τα νόμιμα σε κάθε περίπτωση.
3. Ενδεικτικά σας γνωρίζουμε ότι η δραστηριότητα της Υπηρεσίας μας, στον τομέα αστυνόμευσης των σταθμεύσεων κατά το έτος 2006 ήταν η ακόλουθη:

    βεβαιώθηκαν (28.260) παραβάσεις.
    αφαιρέθηκαν (7.884) τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος.
    βεβαιώθηκαν (1.200) παραβάσεις στάθμευσης σε ειδικές ράμπες και, χώρους στάθμευσης οχημάτων ατόμων με αναπηρία.
    βεβαιώθηκαν (2.202) παραβάσεις στάθμευσης σε πεζοδρόμια-πεζόδρομους - πλατείες
    βεβαιώθηκαν (555) παραβάσεις στάθμευσης σε στάσεις Μ.Μ.Μ.



4. Σημαντική θεωρείται η συμβολή της Δημοτικής Αστυνομίας, το σύνολο σχεδόν του προσωπικού της οποίας, απασχολείται στον τομέα ελέγχου των σταθμεύσεων, ως κύρια αποστολή της, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
5. Από μόνη της όμως η τροχονομική αστυνόμευση δεν μπορεί να επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, το οποίο επηρεάζεται από άλλους παράγοντες, όπως είναι οι έλλειψη ανάλογων χώρων στάθμευσης, έλλειψη μεγάλων έργων υποδομής, ραγδαία αύξηση των οχημάτων, συγκέντρωση δημοσίων υπηρεσιών- γραφείων- εμπορικών καταστημάτων σ' αυτό, διέλευση πολλών οχημάτων που μετακινούνται από τη μια πλευρά της πόλης στην άλλη, κατάχρηση χρήσης Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, από πολίτες κ.λ.π.
6. Όπως καλά γνωρίζετε, κύρια αποστολή και προτεραιότητα στο έργο της Τροχαίας, αποτελεί η πρόληψη - μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τομέα στον οποίο η Υπηρεσία μας έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα πραγματοποιώντας συνεχείς και ειδικούς ελέγχους και βεβαιώθηκαν το ίδιο έτος επικίνδυνες παραβάσεις, που οδηγούν ευθέως στο ατύχημα. Από τη δράση της αυτή βεβαιώθηκαν συνολικά (118.395) παραβάσεις κατ συγκεκριμένα (14.217) σε βαθμό πλημμελήματος και (104.178) σε βαθμό πταίσματος.
7. Ωστόσο η Υπηρεσία μας θα συνεχίσει τις προσπάθειες της, για την όσο το δυνατόν βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη."

Αναγκαστήκαμε να αποστείλουμε δεύτερη επιστολή, στο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, στις 27 Μαρτίου 2007, για να διαμαρτυρηθούμε ότι είχε αγνοήσει την αρχική επιστολή μας. Στις 13 Απριλίου 2007, ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, κ. Θεόδωρος Αθανάσαρος μας ενημέρωσε ότι:

"Απαντώντας στην από 20-12-2006 σχετική ως προς το θέμα επιστολή σας, με την οποία απευθυνθήκατε στο Διοικητή της Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας, όσον αφορά την υπηρεσία της Δημοτικής Αστυνομίας σας γνωρίζουμε τα εξής :

Η Δημοτική Αστυνομία καλείται να φέρει εις πέρας ένα δύσκολο έργο , αυτό της εφαρμογής 1 των διατάξεων του Κ.Ο.Κ, που αφορούν την παράνομη στάθμευση (Ν. 2|9β/99) και συγκεκριμένα των άρθρων 4 και 34, αρμοδιότητα που της έχει εκχωρηθεί με το Π.Δ. 23/2002.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω λοιπόν η Δημοτική Αστυνομία κλήθηκε να δώσει λύσεις. Σε πρώτη φάση ενέτεινε την αστυνόμευση και τους ελέγχους στο ιστορικό κέντρο, το οποίο ασφυκτιούσε κυκλοφοριακά. Το τελευταίο χρονικό διάστημα επέκτεινε τους τομείς δράσης και σε άλλες σημαντικές οδούς - αρτηρίες της πόλης, όπως οι οδοί Β. Όλγας, Κ. Καραμανλή κ.α., με απώτερο στόχο τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων.

Η υπηρεσία, με απόλυτη επίγνωση των προβλημάτων στάθμευσης που ταλανίζουν του δημότες της πόλης (έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης π.χ. πυλωτές,- parking), προσπαθεί να μην εξαντλήσει την αυστηρότητά της, τηρώντας το σύνολο των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. Ως εκ τούτου σας διαβεβαιώνουμε πως κατευθυντήρια γραμμή αποτελεί η επίδειξη ιδιαίτερης βαρύτητας ενδεικτικά στις σταθμεύσεις έμπροσθεν των κεκλιμένων επιπέδων για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα (ΡΑΜΠΕΣ ΑΜΕΑ) των διαβάσεων, των στάσεων μέσων μαζικής μεταφοράς, εντός των ειδικών χώρων που προορίζονται για τις φορτοεκφορτώσεις, και φυσικά τόσο πάνω στα πεζοδρόμια όσο και εντός των πεζοδρόμων.

Αντιλαμβάνεται κανείς πως η αποτροπή των σταθμεύσεων στα ανωτέρω σημεία δύναται να συμβάλλει θετικά στην προαγωγή των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών. Δυστυχώς κύριος ανασταλτικός παράγοντας της προσπάθειας αυτής αποτελεί όχι η έλλειψη κατανόησης από πλευράς πολιτών αλλά η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής σε μεγάλο βαθμό.

Ομολογουμένως οι ανάγκες και οι απαιτήσεις που προκύπτουν σε συγκεκριμένες οδούς της πόλης καθιστούν απαραίτητη την αυστηρή και συστηματική αστυνόμευσή τους. Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονής - ατιμωρησίας οποιουδήποτε παραβάτη. Εντούτοις οι τεράστιες ανάγκες που ανακύπτουν ανά πάσα στιγμή και σχετίζονται άμεσα με την εύρυθμη λειτουργία της κυκλοφορίας σε ολόκληρη την πόλη, καθιστούν προς το παρόν ανέφικτη τη συνεχή και αδιάλειπτη εποπτεία.

Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας, ελπίζουμε στη διευθέτηση των όποιων ζητημάτων αφορούν την υπηρεσία μας με γνώμονα την καλύτερη δυνατή συνεργασία."

Όπως αντιλαμβανόμαστε, όλοι οι υπεύθυνοι φορείς αυτής της πόλης αναγνωρίζουν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα παράνομης στάθμευσης, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Όμως, ομολογούν ότι η συνεχής και αδιάλειπτη εποπτεία, προς το παρόν, είναι ανέφικτη. Και οι Θεσσαλονικείς θα συνεχίσουμε να ταλαιπωρούμαστε, γιατί κάποιοι ασυνείδητοι οδηγοί εκμεταλλεύονται την αδυναμία των αρχών αυτής της πόλης.

Εννιά χρόνια μετά, τι έχει αλλάξει άραγε;

Σχόλια