Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Επάγγελμα: Γκρινιάρης

Ή τουλάχιστον, αυτό πιστεύουν κάποιοι για μένα.... Δεν ξέρω αν είναι υστερόβουλα αυτά τα σχόλια (καμιά φορά το παίζω και χαζός, με μεγάλη επιτυχία) ή απλώς είναι συνειδητή αγνόηση της πραγματικότητας που ζούμε στη πόλη.

Να το θέσω διαφορετικά....Τις περισσότερες φορές, που ακούω ή βλέπω πως ο δήμος Θεσσαλονίκης προτίθεται/σχεδιάζει/μελετά/αποφασίζει κάποιο έργο στη πόλη, αυθόρμητα ένα επιφώνημα πλανιέται στη σκέψη μου: ''Ωχ!''

''Ωχ!'', όχι επειδή δεν θέλω να γίνει αλλά γιατί υποψιάζομαι τι μέλλει γενέσθαι μετά την αποπεράτωση του (βλ. λεωφορειόδρομους)....

Ένα τέτοιο ''Ωχ!'' έκανε την παρουσία του, το καλοκαίρι του 2013 όταν η τεχνική υπηρεσία του δήμου αποφάσισε να διαμορφώσει τις γωνίες των πεζοδρομίων σε αρκετούς δρόμους (Μάρκου Μπότσαρη, Πέτρου Συνδίκα, Γρηγορίου Λαμπράκη, αργότερα στην 25ης Μαρτίου κτλ.).









Ως ιδέα, θα συμφωνήσω 100%, αλλά....

Τότε λοιπόν (Ιούλιος 2013), είχα γράψει σε αυτό εδώ το blog:

''Από τα έργα στη Μπότσαρη....Καλώς γίνονται, αλλά ο χρόνος που επιλέχτηκε (ένα χρόνο πριν τις εκλογές) με κάνει να...πονηρεύομαι! Βέβαια η όλη ιστορία ξεκίνησε από ενα τραγικό γεγονός, πριν δυο χρόνια περίπου, όταν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι κάηκε στο διαμέρισμά του στην Ανάληψη, επειδή τα Πυροσβεστικά οχήματα δεν χωρούσαν να μπουν στην Αλεξανδρείας. Τώρα η Αλεξανδρείας βέβαια έχει άλλη εικόνα, καθώς φτιάχτηκαν τα πεζοδρόμια και η στάθμευση γίνεται μονο απο τη μια πλευρά του δρόμου. Ωστόσο, το που θα παρκάρουν οι κάτοικοι τα αυτοκίνητά τους, δε νομίζω να απασχολεί κάποιον....Είναι προφανώς παράπλευρες απώλειες! Α, και κάτι που έμαθα σήμερα....Η Μπότσαρη θα μονοδρομηθεί και θα έχει κατεύθυνση από Β. Όλγας προς τη Δελφών, ενώ αντίστοιχα η Π. Συνδίκα θα γίνει κάθοδος. Αν δεν δοθεί λύση με τις διπλοσειρές και τους κάφρους, ειναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι σημαίνει αυτή η προοπτική....''

Το τι διαβάζαμε τότε, είναι άλλη ιστορία.....

Ένα μήνα μετά (Αύγουστος 2013), έγραφα και πάλι....

''Η αλήθεια είναι ότι όταν είδα οτι θα ''καλλωπιστούν'' τα πεζοδρόμια επι της Μπότσαρη, είχα μια συγκρατημένη αισιοδοξία οτι μπορεί να διορθωθεί κάτι σε αυτό το κωλοχανίο....Σχεδόν ένα μήνα μετά παρατηρώ οτι ναι μεν τα φτιάξανε (για την ακρίβεια δεν έχουν τελειώσει ακόμα) αλλά.....Αλλά, κάνοντας μεγαλύτερο το πεζοδρόμιο ταυτόχρονα αυτός που πάει (κάκιστα) να παρκάρει, στην ουσία είναι σαν να παρκάρει διπλοσειρά....Πριν από μισή ώρα που ήμουν εκεί, είδα τριαξονικό γερανό να κατεβαίνει τη Μπότσαρη μέχρι την Β. Όλγας κινούμενο στο αντίθετο ρεύμα, γιατί απλώς δεν υπήρχε ρεύμα καθόδου....Θα ήθελα να ξέρω οι φωστήρες που τα σχεδιάζουν, αυτοί που τα εγκρίνουν καθώς και οι πλέον αρμόδιοι (εντάξει είναι αστείο) για την επίβλεψη και έλεγχο της κυκλοφορίας τι ακριβώς κάνουν....Δήμος, τροχαία και φυσικά ο απαίδευτος Έλληνας (και όχι μόνο) οι υπαίτιοι αυτής της κατάντιας. Φτάσαμε πάτο και ακόμα μυαλό δεν βάλαμε....''






Σε ποια πόλη ζούμε: Στη Θεσσαλονίκη
Τι επικρατεί στη Θεσσαλονίκη: Το έλα να δεις.....Σωστά; Σωστά!

Το αποτέλεσμα, αναμενόμενο!

Δεν γνωρίζω τι ακριβώς νόμιζαν ή φαντάζονταν οι υπεύθυνοι του έργου ότι θα γίνει,  αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται να έχεις 2-3 μεταπτυχιακά για να υποπτευθείς τη συνέχεια....










Οι γωνίες, έχουν πάντα παρκαρισμένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα:

1) Να είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, όταν από κάθετο δρόμο θελήσεις να βγεις με το αυτοκίνητο σου, μιας και δεν έχεις ορατότητα και από την άλλη αναγκάζεσαι να βγεις στο αντίθετο ρεύμα αφού πρέπει να πάρεις ανοιχτά την στροφή

2) Όπως ανέφερα πιο πάνω, στην ουσία αυτοί που αφήνουν τα αυτοκίνητα τους εκεί, είναι στην πραγματικότητα διπλοπαρκαρισμένα. Και όταν μάλιστα σε τέτοιους δρόμους (π.χ. Μ. Μπότσαρη) που έχουν μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.




Φυσικά η έλλειψη αστυνόμευσης παίζει κι αυτή τον ρόλο της...Άσε που δε νομίζω ποτέ να δόθηκε κλήση σε κάποιον επειδή πάρκαρε εκεί (είμαι σίγουρος ότι η πλειοψηφία δεν θεωρεί ότι κάνει κάτι λάθος....).

Καλό είναι πριν αποφασίσουμε την υλοποίηση τέτοιων παρεμβάσεων, να παίρνουμε σοβαρά υπόψιν και τις συνέπειες που θα υπάρξουν.  Δεν είναι δύσκολο.....

Κωνσταντίνος Πέγκος



Σχόλια