Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Ερώτηση στον δημοτικό σύμβουλο και υποψήφιο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Χρήστο Μάτη

Οι σχολικές αυλές, οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι των πόλεων, μπορούν να μεταβληθούν σε πάρκα και το διάστημα που δε λειτουργούν τα σχολεία να αποδοθούν στην τοπική κοινωνία.

Βλέποντας τις αυλές στα σχολεία, μου θυμίζουν ασφάλτινες ερήμους, χωρίς ίχνος δημιουργίας και πολλές φορές και ασφάλειας. Καθόλου πράσινο, χωρίς παγκάκια, πολλές φορές βρώμικες και επικίνδυνες. Μια-δυο μπασκέτες που συνήθως έχουν σπασμένα plexiglas και ειναι ξεχαρβαλωμένες.

Μπορούν οι προάυλιοι χώροι να διαμορφωθούν σε χώρους ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης, αθλητισμού και χαλάρωσης.

Να διαμορφωθούν και να σχεδιασθούν απο την αρχή, να δοθούν σε χρήση και πέραν της λειτουργίας του σχολείου στους κατοίκους ως χώροι αναψυχής. Να κατασκευασθούν κιόσκια, να φυτευθούν λουλούδια-θάμνοι ή και δέντρα ακόμη.

Και να ειναι φωτισμένα όλο το βράδυ, για λόγους ασφαλείας και για την αποτροπή άνομων ενεργειών.

Eυελπιστώ μέσα απο αυτή τη σελίδα, σε έναν δημιουργικό και εποικοδομητικο διάλογο.

Καλή επιτυχία.

Η απάντηση:

Έχετε δίκαιο στο ότι οι σχολικές αυλές αποτελούν χώρους που μπορούν να είναι χρήσιμοι στην κοινωνία. Πρώτα όμως πρέπει να είναι χρήσιμοι στην ίδια τη σχολική κοινότητα. Χρειαζόμαστε περισσότερη ενεργοποίηση και ευθύνη στους μαθητές, στους συλλόγους γονέων και διδασκόντων. Έχουμε πολλά παραδείγματα σχολείων τα οποία έχουν "ανοίξει" και κάνουν εξαιρετικές παρεμβάσεις με ελάχιστο κόστος. 
Το γραφειοκρατικό μοντέλο των δύο σχολικών επιτροπών που υιοθετήθηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, λειτουργεί ανασταλτικά σε αυτήν την κατεύθυνση γιατί επιβάλλει μία αρτιοσκληρωτική διάρθρωση. Μπορούμε να εμπιστευθούμε περισσότερο τους ανθρώπους. Και όχι μόνο στις αυλές αλλά και στα κυλικεία. έχουμε παράδειγμα σχολείου στη Θεσσαλονίκη, που το κυλικείο λειτουργεί ένας σχολικός συνεταιρισμός και το κουλούρι πωλείται 15 λεπτά ενώ η ανάγκη για ελέγχους είναι μικρότερη επειδή είναι οι ίδιοι ελεγκτες της ποιότητας των προϊόντων που διατίθενται. 
Πρέπει να ενισχύσουμε αυτές τις προσπάθειες και να μην αποτρέπουμε τους άμεσα ενδιαφερόμενους από την ανάληψη ευθυνών στη διαχείριση της κοινωνικής περιουσίας.

Σχόλια