Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ...

«Το πάρκο των τρελών»

Έτσι γράφει στην είσοδο του ''πάρκου'' στην οδό Ηλέκτρας: ''Το πάρκο των τρελών''...



Δεν ξέρω αν το έγραψε θαμώνας, τρολάροντας τον εαυτό του και τους υπολοίπους της ''παρέας'' ή κάποιος αγανακτισμένος κάτοικος που κουράστηκε από την συνεχή εικόνα παρακμής. Γιατί μπορεί να αλλάχτηκαν τα φωτιστικά (ήδη δύο είναι καμμένα) και να φυτεύτηκε γκαζόν αλλά αυτά δεν ήταν αρκετά ώστε να αλλάξει επιτέλους η άθλια εικόνα που είναι status quo εδώ και πάρα πολλά χρόνια. 

Θα επανέλθω παρακάτω σε αυτό το ζήτημα, γιατί η προτεραιότητα είναι αλλού.

Το πρόβλημα εύρεσης ελεύθερης θέσης στάθμευσης, είναι γνωστό ότι μας ταλαιπωρεί όλους. Είτε μένουμε στο κέντρο είτε σε κάποια περιοχή περιμετρικά αυτού.

Θεωρώ ότι απαιτούνται στοχευμένες παρεμβάσεις, που θα δώσουν μια βαθιά ανάσα στους δημότες.

Το να μη βρίσκεις που να παρκάρεις έχει, εκτός του οφθαλμοφανούς (δηλαδή δεν βρίσκω θέση) έχει κι άλλες προεκτάσεις. Δημιουργεί κυκλοφοριακό πρόβλημα, προκαλεί εκνευρισμό (που πολλές φορές ξεφεύγει από τα όρια), είναι δαπανηρό γιατί (δυστυχώς) το αυτοκίνητο θέλει...βενζίνη ή πετρέλαιο και φυσικά ωθεί πολλούς να αφήνουν το αυτοκίνητό τους επάνω σε πεζοδρόμια, σε γωνίες και ακόμα χειρότερα μπροστά σε ράμπες για ΑΜΕΑ.

Κάνω λοιπόν την εξής πρόταση, για μια περιοχή που είναι πολύ επιβαρυμένη οικιστικά και κατ' επέκταση με οξύ πρόβλημα στάθμευσης.

Αναφέρομαι (όχι για πρώτη φορά), στο πάρκο της Μ. Μπότσαρη και την ανάγκη δημιουργίας χώρου υπόγειου στάθμευσης αυτοκινήτων παράλληλα με την ανάπλαση του ήδη υφιστάμενου χώρου και τη μετατροπή του σε έναν πραγματικό χώρο ξεκούρασης, αναψυχής και προπαντός με ασφάλεια για τα παιδιά.





Το συγκεκριμένο  πάρκο καλύπτει μια επιφάνεια περίπου 2,300 τ.μ.

Το πάρκο είναι στέκι τοξικομανών, ειδικά εκείνο το αχρείαστο (όπως κατάντησε) αμφιθέατρο στο βάθος, αστέγων και κάποιων ηλικιωμένων που περνούν εκεί την ώρα τους. Φυσικά ούτε λόγος για παιδιά. Καθημερινές οι σκηνές απείρου κάλους με άτομα να ουρούν ή να αφοδεύουν σε δημόσια θέα, με άστεγους να τσακώνονται και με δεκάδες κουτάκια μπύρας και χαρτόνια να βρίσκονται παντού.... Να μη παραλείψω να αναφερθώ και στη μόνιμη εικόνα των παρατημένων μπάζων....





Υπήρχε και το θέμα με την είσοδο από την πλευρά της οδού ''Ηλέκτρας'', που χρησιμοποιούνταν ως χώρος στάθμευσης. Μετά από 1-2 χρόνια αλληλογραφίας, τοποθετήθηκαν πάσσαλοι (το 2017)..... ΟΚ, σε λάθος σημείο (έπρεπε να είναι επάνω στο πεζοδρόμιο και όχι μπροστά στην είσοδο), αλλά έστω μπήκαν.... Αν και όλο το ''πεζοδρόμιο'' χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης.






Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι οι διαστάσεις ενός αυτοκινήτου (μ.ο.) είναι 2μx5μ, θεωρούμε ότι μπορούν να δημιουργηθούν περίπου 80 νέες θέσεις στάθμευσης (το ιδεατό σενάριο θα έλεγε για 2-3 διαζώματα).




 Και για να καταλάβουμε καλύτερα ποιο θα είναι το κέρδος μιας τέτοιας κατασκευής, δείτε αυτό:


Στην ουσία απελευθερώνουμε περίπου 400 μέτρα δημόσιου δρόμου. Δηλαδή π.χ. η οδός Χαλκιδικής από τη Μ. Μπότσαρη έως τη Κ. Αιτωλού.

Ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια περιοχή που μέσα στην εβδομάδα, λειτουργούν δυο λαϊκές αγορές Χαλκιδικής και Μητροπούλου).

Οι κάτοικοι (αλλά και οι επαγγελματίες) θα μπορούν να αφήνουν τα αυτοκίνητα τους είτε δωρεάν (αυτό θα είναι το ιδεατό) είτε καταβάλλοντας ένα μικρό ποσό (1-2 ευρώ) ημερησίως.

Για τη σωστή λειτουργία του πάρκινγκ, θα εκδοθούν ειδικές μαγνητικές κάρτες (που τα έξοδα κατασκευής τους, μπορούν να καλυφθούν από διαφημίσεις) και θα δοθούν αποκλειστικά σε κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής.
Είναι ένα έργο που θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα όλης της περιοχής και να αναβαθμίσει τη ποιότητα ζωής όλων των κατοίκων.

Και όσον αφορά το πάρκο, ιδού μια πρόταση για την ανάπλαση του....

Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε το επόμενο (προεκλογικό) διάστημα για το ποια είναι η άποψη των υποψηφίων για το συγκεκριμένο θέμα....

*. Μια παλιότερη ανάρτηση για το ίδιο θέμα.

Κωνσταντίνος Πέγκος

Σχόλια