Ετελείωσε....ετελείωσε...!

Εικόνα
Στις αρχές της χρονιάς, ως Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου μας, επισκεφθήκαμε την υπεύθυνη στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου (στην Αγγελάκη). Μας διαβεβαίωσε ότι τα προβλήματα του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο) είναι ήδη γνωστά και έχει δρομολογηθεί η επίλυση τους.... Εμείς ως σύλλογος, αυτό που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να βάψουμε, τον Μάρτιο, την (χρονίζουσα άθλια κατάσταση) εξωτερική όψη του κτιρίου ( https://bit.ly/36H3hMn ) και να περιμένουμε τις παρεμβάσεις που μας διαβεβαίωσαν.... Εκείνο το διάστημα επισκέφθηκε το σχολείο και αντιδήμαρχος, ο οποίος ιδίοις όμμασι είδε την κατάσταση του προαύλιο χώρου και δήλωσε έκπληκτος (!!) για την κατάσταση του. Λίγες μέρες μετά ήρθαν και δύο κάδοι ανακύκλωσης που είχαμε ζητήσει.... Το πλάνο έλεγε ότι θα πρέπει να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Δαγκλή και της μετατροπής της σε πεζόδρομο/δρόμο ήπιας κυκλοφορίας , για να μπορέσουν να μπούνε φορτηγά έτσι ώστε να γίνει ασφαλτόστρωση της αυλής αλλά και να επ

Αργεί η ολοκλήρωση του δρόμου Θέρμη-Γαλάτιστα

To τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, από τον κόμβο Θέρμης μέχρι την παράκαμψη Γαλάτιστας, δεν θα ολοκληρωθεί στο σύνολό του πριν το τέλος του 2017. Η εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη γράφει καθυστερήσεις εξαιτίας της αρχαιολογικής έρευνας αλλά και «ανεκτέλεστων υπολοίπων» στις απαλλοτριώσεις, ενώ εκτός της εργολαβικής σύμβασης είναι τα 3 χλμ των στροφών, δηλαδή το υποτμήμα όπου θα έχουμε αλλαγή της χάραξης.

Το «Θέρμη – Γαλάτιστα», ένα τμήμα της ε.ο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την πρωτεύουσα της Χαλκιδικής και σηκώνει μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας στο κεντρικό τμήμα του νομού αλλά και προς Σιθωνία και Άγιο Όρος, έχει απαράδεκτα  μικρό πλάτος, πολλές στροφές, κατεστραμμένο σε πολλά σημεία οδόστρωμα και, με μία κουβέντα,  έχει φτωχές συνθήκες ασφαλούς και άνετης κυκλοφορίας.
Το έργο αυτό, που δημοπρατήθηκε από την Εγνατία Οδό Α.Ε., τελικά ανατέθηκε σε ανάδοχο, την ΤΡΙΚΑΤ, το καλοκαίρι του 2012 με χρόνο παράδοσης τον Αύγουστο του 2015. Μόνο που η εργολαβική σύμβαση δεν περιλαμβάνει το κρίσιμο κομμάτι των στροφών, αυτά τα 3 χλμ., για τα οποία προβλέπεται αλλαγή της χάραξης, κάτι που ίσως δεν το γνώριζαν πολλοί όταν πληροφορούνταν για βελτίωση του τμήματος Θέρμης- Γαλάτιστας.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, μέχρι σήμερα μέτωπα εργασιών έχουν ανοίξει στο 50% του έργου ενώ έχει εκτελεστεί, βάσει οικονομικών στοιχείων, κάτι περισσότερο του 40% του συμβατικού προϋπολογισμού (τα ασφαλτικά, που αντιπροσωπεύουν μεγάλο μέρος της δαπάνης, είναι στα τελευταία στάδια της κατασκευής).

Η αρχαιολογική έρευνα, που εκτελείται απο τη ΙΣΤ Εφορία Αρχαιοτήτων, αναμένεται να ολοκληρωθεί στο επόμενο τρίμηνο εάν δεν υπάρξουν αντίξοοες καιρικές συνθήκες. Εάν παράλληλα, ολοκληρωθούν οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων και επιταχυνθούν οι ρυθμοί των εργασιών, το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2015, αφού δοθεί κάποια μικρή παράταση. Θα ολοκληρωθεί λοιπόν, εκτός του υποτμήματος των 3 χιλιομέτρων.

Το συγκεκριμένο τμήμα δεν εντάχθηκε στη σύμβαση, επειδή δεν ήταν ώριμο μελετητικά (περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις).  Για την κατασκευή του η Εγνατία Οδός Α.Ε. είτε θα πρέπει να το δημοπρατήσει, είτε, όπως είναι δυνατό, να το αναθέσει στον ίδιο ανάδοχο. Στη δεύτερη περίπτωση και με το ίδιο ποσοστό έκπτωσης (42%), ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και ο χρόνος εκτέλεσής του υπολογίζεται στα 1,5-2 χρόνια.

Να σημειωθεί ότι το έργο που εκτελείται (με αργούς ρυθμούς) από τον κόμβο Θέρμης με τη νέα ε.ο Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, διέρχεται από τη Ν. Ραιδεστό, τα λουτρά Θέρμης και καταλήγει στον ισόπεδο κόμβο της παράκαμψης του οικισμού της Γαλάτιστας.

Το έργο έχει ως σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη εθνική οδό που είναι μήκους 23,4 χλμ. Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν σε μήκος 20,4 χλμ περιλαμβάνουν την κατά τόπους διαπλάτυνση (από 6,5 μέτρα στα 11μ.) υπερύψωση, ενίσχυση και ανακατασκευή του οδοστρώματος, την κατασκευή (κρασπέδωση, σηματοδότηση, φωτισμό, γραμμική οδοσήμανση κλπ) 12 ισόπεδων κόμβων, την ανακατασκευή παράπλευρης οδού και την αναβάθμιση και ανακατασκευή των καθέτων και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων.


Πέρα από τις παραπάνω παρεμβάσεις στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται τεχνικά έργα, εργασίες σήμανσης – ασφάλειας και οριοθέτησης απαλλοτριωμένης ζώνης, εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης, εργασίες αποκατάστασης οδικής ασφάλειας σε υφιστάμενες διασταυρώσεις, εργασίες ηλεκτροφωτισμού όλων των κόμβων και υποδομή φωτεινής σηματοδότησης.

Πηγή:  http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=206387

Σχόλια